Nem a legerősebb marad életben, nem is a legokosabb, hanem az, aki a legfogékonyabb a változásokra.
 
HomeGy.I.K.TaglistaRegisztrációBelépésszentháromságCsoportokKeresés
Keresés
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Szégyen fal
Kedd Aug. 30, 2011 9:53 pm by Halál
Már a címből sejthetitek, hogy mire való.
Aki nem képes együttműködni, az ide lesz kirakva. Ha bannolnak valakit az is kikerűl ide.
Közölni kell a felhasználó nevét, hogy miért lett ide kirakva és a büntetés megnevezését, teszem azt, bannolás, 2 hétre.

Comments: 30
Latest topics
» Folyosók
Kedd Feb. 07, 2012 11:48 pm by Halál

» Idegen kolónia Európában
Szer. Jan. 04, 2012 9:51 am by PRéDA

» Menekűlttábor
Szer. Jan. 04, 2012 9:13 am by PRéDA

» Királynői kamra
Csüt. Dec. 15, 2011 8:46 am by PRéDA

» Kamrák közti folyosók
Vas. Dec. 11, 2011 7:48 am by PRéDA

» Közös Társalgó
Vas. Dec. 11, 2011 6:24 am by PRéDA

» Szabad
Vas. Nov. 06, 2011 4:07 am by Koncoló

» 6-os terem
Szomb. Nov. 05, 2011 2:43 am by Halál

» Túlélő kaland
Szer. Nov. 02, 2011 3:28 am by Halál

Zene


Facebook

Share | 
 

 Űrjárművek

Go down 
SzerzőÜzenet
Ra'ke

avatar


TémanyitásTárgy: Űrjárművek   Pént. Júl. 09, 2010 6:19 am

Katonai űrjárművek

UD-4L "CHEYENNE" UNIVERZÁLIS LESZÁLLÓHAJÓ

Az UD-4-est a gyarmati tengerészgyalogság szállítási és taktikai feladatokra használja. Ez a sokoldalú gépezet először a Tiensin konfliktusban került bevetésre. Eszményi jármű a tengerészgyalogosok csatatéren való juttatására. Hisz nem csoda. Őseinek tekinthető a XX-XXI század földi konfliktusaiban használt harci helikopter /Huey Aircobra, Apache AH-64/. Képes függőlegesen leszállni, tehát nem kell neki hosszú kifutópálya. A hossza 25,18 méter, fesztávolsága 12,59 méter, magasság 6,05 méter, súlya 18.620 kg, teljes rakománnyal 34.630 kg.
Az űrhajót arra is tervezték, hogy képes legyen a bolygó légköre, és az orbitális pálya körül lévő anyahajó között mozogni. A teherbírása 16000 kg. Ha elérik a maximumot a szállítmány, akkor a légkörben lassú lesz. A repülési tankönyvek ilyenkor lebegő repülést ajánlanak a felszín felett 500 méterrel. Igazi multifunkcionális hajó. A járművet két Republic Dynamics TF-900-a turbina, és két TF-220/A-14 kombinált ciklusú motor hajtja.

Alapvetően csapatszállító, de ha támadás alá kerül, akkor harci helikopterként viselkedik, és beveti fedélzeti fegyvereit. Az 1 db 25 mm-es gépfegyvert 900 lőszerrel, 32 db 150 mm-es vezérlés nélküli rakétát, 12 db 70 mm-es vezérlés nélküli rakétát, 8 db 120 mm-es vezérelt rakétát, 7 db AGM-220 föld-levegő rakétát, 3 db TSAM elhárító rakétát és a 3 db AIM-90 rövid hatótávolságú levegő-levegő rakétát. De rendelkezik másodlagos kilövőkkel, amik akkor kerülnek akcióba, ha esetleg a fő fegyverek nem használhatók.

A kommunikációs rendszer 12 rádiósávot képes használni, audiovizuális kapcsolatban áll az összes katonával a bolygón, és az APC rendszereivel. A hajó legénysége két emberből áll. Egy pilóta, és egy fegyvermester. A hajó rakterében egy APC van. Végig az APC-én vannak a katonák, és ha hajó leszáll, akkor legördül, és már azonnal támad. De más járművet is tud szállítani. A CMC bármilyen alakulatát képes a felszínre jutatni /Na jó egy M-40-es nehéztankot azt nem, az túl nehéz/. Emellett a robotpilótája képes bármilyen beprogramozott úti célt, és műveletet elvégezni. Tehát ha a pilóta megsérül vagy meghal, akkor le lehet hozni távirányítással is. Egy érzékelőháló ellenőrzi, hogy a Cheyenne a légkörbe mennyire hevül túl, és ionizálódik a burkolat. Ha túl megy egy bizonyos határon akkor a számítógép, riasztja a pilótát.
Az UD-4L eszményi szállító. Ha esetleg valami vészhelyzet történik, akkor a hajón lévő APC-t kilövi a hajó. Sok változata van.
UD-4B: Ez az eredeti változat. 1,5 méterrel rövidebb, mint a mostani verzió, és két Wyoming F32-es emelőturbina emelte fel. És a későbbi verzióknál kisebb raktérrel. De a főbb fegyverrendszerek már megvoltak.
UD-4C: Ez itt a harci verziója ennek a gépnek. Itt már megtalálhatóak a másodlagos rakétakilövők.
UD-4E: Ez a gép hála az F297-L-13-as turbináknak sokkal gyorsabban tudott felemelkedni a földről.
UD-4H: Ez a gép már a végleges verzió. Minden fegyver megvan. A hossza 16 méter. A másodlagos rakétakilövőket már standardként használják. Megnövelték a rakteret így már képes egy APC-t is szállítani. Ez a gép már közel áll a végleges verzióhoz
UD-4J „Loose Moose”: Itt az eredeti vázat fejlesztették úgy, hogy lakhatóbb legyen, és hogy tágasabb hely legyen a katonáknak. Ez volt az első olyan próbálkozás, ami alapjaiban változtatta meg az UD-4B elrendezését. Ennek köszönhetően már 50 főt is tud szállítani.
UD-4L „Ricki’s Raiders”: Ez a mostani verzió.

NTV Mk 1 SNAKEFIGHTER

NTV Mk1 egy egyedülálló dropship, abban az értelemben, hogy képes ellátni egy szakaszt, csillagközi utazásokhoz (nem nagy távokra), ebben segédhajtóművei segédkeznek. Viszonylagos önellátással rendelkezik. Gyorsabban halad, mint egy UD-4, és könnyebben is lehet manőverezni.
Személyzete: egy pilóta és másodpilóta, és még két kisegítő. Szükség esetén 100 embernek képes élettámogatást nyújtani, amúgy 30 priccsel rendelkezik. (azaz 30 férőhely. + -) A pilóták hiánya esetére, a magas szintű automatizálás és felhasználóbarát tervezés biztosítja, hogy tapasztalatlanok is el tudják vezetni. A hely szűkössége kényszeríti a legénységet, hogy cseréljék helyeiket. (pl. egy hálóhelyet többen is használnak egymás után) Az orvosi rész meglehetősen alapvető, nem halálos harci sérülések ellátásra pont megfelelő. A fő rámpán kívül még két kisebb is található. Egy daru segíti a fel-lepakolást. A taktikai-parancsnoki rész hasonló egy APC belsejéhez, monitorok és csúszó parancsnoki székkel.

Megjegyzés: ez csak egy szállító/lakó hajó, nincs felfegyverezve, csak az orri részen egy minigun.

AD-17-es Puma vadászgép
Az AD-17-es létező legújabb, és legfejlettebb vadászgép típus, ami a gyarmatügyi flottában szolgál. A Digarch Corporation gyáraiból került ki ez a gyors kis vadászgép. Jó manőverező képessége, és fegyverei jó párosítása biztosítja a csatákba a Flotta légi fölényét. Az AD-17 feladata a csapatszállítók kisérése, az ellenséges légvédelem kiiktatása.
Az AD-17-es nagyon gyorsan, és szinte láthatatlanul tud berepülni a harci zónába és támadni a célpontokat, majd ugyanígy kirepülni onnan. A vadászgépben van egy fejlett csőrendszer, ami segítségével képes vadászgépként viselkedni, vagy helikopterként lebegni.
De a jó manőverező képesség hajlamossá teszi a pilótát arra, hogy néhány durva manővert is végrehajtson. A fedélzeti számítógép érzékeli az értékek drasztikus eltolódását, és a robotpilóta átveszi az irányítást, és biztonságos helyzetbe kormányozza. De azért megengedi, hogy egy biztonságos határig a pilóta bármeddig tesztelje a Puma manőverező képességét. De veszély esetén a vadászgép képes katapultálni is.
Az AD-17-es fegyverzete egyszerű, de nagyszerű. Egy Fredikcson 20 mm-es Gargoyle légvédelmi ágyú, ami percenként 300 töltényt tud ki lőni. Hátránya hogy gyors tüzelésnél gyorsan felmelegszik. Ezért hűteni kell. A hasában egy TIAS rakétaállvány található. Normál repülésnél a támadófegyverek rejtettek. De ha légi harcra kerül sor, akkor előpattannak. Képes 12 AGM-204A- s vagy 16 AIM-90-s rakétát hordozni. De ha a sokkal kisebb AIM-90-es vagy 24 AGM-204-as rakétát visz akkor képes egyszerre harminckét rakétát is vinni. Ezeket egy külön célzó rendszer juttatja célba. Ha az egyes rakétaállvány kifogy, akkor automatikusan előpattan a második. A hajót csak egy pilóta irányítja, de még plusz két személy beülhet. Emellett található benne két pisztoly, és egy túlélő csomag /tartalék élelem, alvózsák, sátor/. A csúcssebessége 7000 km/óra.
Változatai:
AD-17I (TL 4): Ezt a változatot még csak tesztelési fázisban van. A célkitűzés az volt hogy képesek legyenek ezek a vadászgépek orbitális pályáról is tüzelni. Ha ez sikerülne, akkor a Cheyenne osztályú hajókat nem kellene erre használni.

HA-117 STINGRAY HARCI ELFOGÓ VADÁSZGÉP
A Stingray elfogó vadászgép egy új prototípus. A CMC kiadott egy pályázatot, hajókat gyártó vállalatok között, hogy tervezzenek egy olyan vadászgépet ami alkalmas konvojok kíséretére, és a leszállóhajók biztosítására.
Évek múlva három terv került a CMC vezérkara elé: Az UD-5-ös villámcsapás, az AD-19-es Apache-t, és a HA-117 Stingray-t. Az AD-19-es prototípusa egy teszt közben lezuhant, az UD-5-ösnek felsőbbrendű mozgékonysága volt. De a HA-117-es egyből meggyőzte a CMC fejeseit leegyszerűsített kezelésével, és robusztus kinézetével, és az alacsony gyártási költségek miatt.
Az UD-5-ös prototípusa eltűnt a tesztpályáról. Egy hónappal később feltűnt az UPP járőrosztagában. Ezért a CMC azonnal elkezdte gyártani a HA-117-est. Bár még nem volt összecsapás az UPP-vel. De valószínűleg felvehetik a harcot annak vadászgépeivel.
A HA-117-es háromszor nagyobbak, mint az AD-17-esek, és emiatt nem olyan mozgékonyak a légkörben. De a HA-117-esnek nagyobb tűzereje van. Hála az orrára erősített Thunderhawk 30 mm-es gépfegyvernek, aminek hála képes az űrben is harcolni. De nem tudja mozgatni ezért csak mozdulatlan célpontok ellen hatásos. Emellett felszerelték 8 nagy hatótávolságú XIM-28A légelhárító rakétával, és 24 NIC 79-es rakétával. A kommunikációs rendszerei 5000 km hatótávolságban hatásosak.
A legénysége 1 pilóta, és emellett négy ember van támogató személyzetként, és két priccs található rajta az esetleges vendégeknek. És tartalékként 2 gépfegyver található.

DUTTON Járőrhajó
Bizonyos hajóknál visszatértek a „régi jó” nukleáris meghajtáshoz. Elrettentő példa erre a Dutton járőrhajó. Egy ideig még jól szuperált a gép, míg nem a földön lezuhant egy Hawaii egyik szigetén egy kávéültetvényre. A sugárzás megölte a lakosságot, és a szigeten azóta sem terem meg semmi, nem hogy a kávé.
Ezért innentől ezekbe a hajókba egy önmegsemmisítő rendszert építettek be, ami akkor lép működésbe, ha a hajó irányíthatatlanná válik, és a légkörbe ér. A hajó felrobban, és a pilóta katapultál. Ezek a hajók a bolygótól 300-400 méternyire járőröznek.

A Duttonok általában a csatahajók hangárjaiba vannak, vagy a bolygók felszíne felett járőröznek. Nincs benne csillagközi hajtómű, de ez csak azért van, hogy a hajó így könnyebb, és gyorsabb. A szárnyak lehetővé teszik, hogy a hajó jól mozogjon a légkörbe is. A hajó gyengén páncélozott mivel csak gyenge kalózhajókra számíthatnak. A fegyverzete is csak 1 részecskeágyú, és 6 AIM-90-es rakéta alkotja. Az alaplegénysége két pilóta.
Gyors, és jól manőverezhető hajó. Bár a Pumákkal, és a Stingray-ekkel nem veszi fel versenyt. A kisebb cégek, és zsoldos bandák mellett még a bolygók védelmi erői is használják.
Ára: 25 000$

CONESTOGA
Eredetileg szállítóhajónak tervezték, és csak a Tiensin hadjáratban lett elsődlegesen gyors támadóhajó a gyarmatügyi flottánál. Másodlagosan orbitális bombázásokra használják, és emellett járőrhajóként is szolgál. A hajó a gyarmati flotta kötelékében szolgált. 36-ot gyártottak le. De néhányat megvásárolt a Weyland Yutani. /Pl. A Patna/. Egy pedig megsemmisült. (Sulaco)
Több mint 385 méter hosszú, és 78.000 metrikus tonna súlyú. A meghajtásért egy Westigland A-59-es reaktor a felelős, ami 3.6 terrawatt energiát bocsát ki. Az üzemanyag litium hydrid kristályok szolgáltatják. Az üzemanyag 0.82 metrikus tonna helyet foglal. Az üzemanyag por alakú. Ha esetleg vízzel kerül reakcióba, akkor hevesen reagál. /Felrobban, és megy vele a hajó is./

Az elől található tüskék érzékelő feladatot töltenek be. De emellett még fenyegető külsőt is adnak a hajónak, és ütközés esetén felfogják egy esetleges ütközés erejét.
A reaktor hátul található, és ugyanúgy a négy pár Gates-Heidman GF-240-es ami meghajtja az űrhajót. Ha a hiperugrásra kerül sor akkor a hajót a kívánt célponthoz egy Romberg-Rockwell-Cygnus hiperhajtómű juttatja. Ezzel 72 fényévet képes megtenni egy nap alatt.
A hajó burkolata szupererős ötvözetekből, és gerendákból áll. Ez erősebb a legénységi szállásoknál. A páncélzat rakéták ellen korlátozott védelmet nyújt, míg más sugáralapú fegyvereket egyszerűen szétszórja a burkolaton. A hajótestet olyan anyaggal kenik be, ami taszítja a radarokat, így hajó képes lopakodó üzemmódra. Emellett a hajót szürkére festik, hogy ezzel is csökkentsék a láthatóságot. A hajótest első szekciója nyújtja a rakteret a Conestoga számára. Itt két oldalról is be lehet jutni a rakodónyílásokon. A raktér alatt található a hangár, ahol négy leszálló hajó található /UD-4L-esek elsősorban, lehet más is./ De a hangáröblökben két UD-4L-es leszállóegység tartózkodhat egyszerre. 4 járművet képes szállítani még.
A Conestogán található fedélzeti számítógép 28 terrabyte-os. A hajó vészhelyzet esetén képes magát kormányozni, és akár űrcsatát is képes vívni, ha meghalna a legénység, vagy hiperálomba lenne. De a döntéseket képes a hajó kapitánya felülbírálni. De ha egy olyan krízis helyzet történik, amikor a hajó már menthetetlen, akkor a hajó átmozgatja a hiperálom kapszulákat egy EEV-be. Nyolc ilyen EVV található a hajó fedélzetén.
A hajó fegyverzete 8 XIM-28 rakéta amik képesek automatikusan a célt elpusztítani, de akár távirányítással is célba lehet juttatni a hajó fedélzetéről, ha közelharcra kerül a sor akkor a hajó beveti a hátán, és a hasán lévő ikerágyukat. A hatókörük 100 km, míg a lövedékek sebessége 12 km/óra. Ez a sebesség gyakran elég arra hogy megsebesítsen egy hajót. Az oldalán két részecskeágyú van, ami a szemből jövő hajók ellen roppant hatásos. A hangárt lézerlövegek védik, amik megsemmisítik a hangár közelébe jutó rakétákat, vagy szállítóhajókat. A hajón található még hatvan darab orbitális akna is. A háti részen húsz csalétket visz melyek kibocsátva képesek radarjeleket sugározni, hogy ezzel is megtévesszék az ellenséget.
A szükséges legénysége: 1 navigátor, 1 gépész, emellett 2000 embert tud elvinni a rakterében felszerelés és ellátmány nélkül. De felszereléssel 90 embert képes szállítani, de általában 20-30 embernél nem szállít többet.

Z-1-es RAZZIA

A Razzia a legnagyobb csatahajó, amit valaha építettek. 3.5 km hosszú. Ez egy hatalmas repülő erőd, ami bármilyen flottának becsületére válna zászlóshajóként. Egy ilyen gyártása nagyon drága. Ezért nem csoda hogy csak hatot gyártottak belőle. Ezek a Grant Corp felügyelete alatt állnak. De az őszeset a CMC rendelkezésére bocsátotta. Ez a legnagyobb hajó, ami az űrt szeli.
De a mérete hátrány is egyben. Három embernek kell kormányoznia a méretei miatt, és ügyelnie kell rá, hogy ne kerüljön túl közel egy bolygó gravitációs mezejéhez, mert akkor irányítatlanná válik. Ezért egy külön leszálló hajóval rendelkezik.
Ebben a gépbe szerelték be a legnagyobb hiperhajtóművet, a McKinnley Ion Mark 1-est. Keveset fogyaszt, de lassú. Lassabb, mint egy Conestoga.
A Razzián teljes rakomány mellett ötszáz ember tud utazni, de ellátmány nélkül akár 15.000-en is. A Razziát néha kolonizálásra is használják, és persze ha nagy erőket kell a harctérről evakuálni/szállítani.
De a Razziát általában nem ilyen feladatokra használják. A fegyverei képesek a bolygók felszínét felégetni. A tűzereje háromszorosa a Conestogáénak, a rakétáit nukleárisan fel erősítették. 20 XIM-28-as nukleáris rakéta található rajta, tizenkettő 30 milliméteres golyószóró, tizennyolc lézerágyú, 100 orbitális akna, és 60 csalétek. Emellett nyolc nukleáris bomba is található rajta, és 4 ballisztikus bomba, és 6 részecskeágyú. /Kettő elöl található, kettő az oldalain, és egy lent, és egy pedig hátul./ Emellett a hangárban a speciális leszálló egység mellett, még 10 leszálló egységnek is van hely (vagy másmilyen gépnek). A legénysége 3 navigátor, 10 mérnök. Emellett még 500 hiperálomkapszula is van rajta alapból. A fedélzetén harminc vészhelyzeti űrkomp található. Biztonságos, és erős hajó. De drága. A gyártása, és fenntartása dollármilliókba kerül. De megéri, hisz a CMC ezekkel a hajókkal nagy erőt képvisel.
Razzia leszálló egysége:
Razziánként 1 található belőle. 3 rakodó nyílása van, Képes 9 járművet szállítani, + katonák és ellátmány. (ha 9 járművet szállít, akkor már nem fér el 500 ember) Személyzete 1 pilóta, 1 másod pilóta, 2 mérnök.

Fegyverzete szegényes. Csupán a rá épített tüzérségi ütegek és gépágyúk. A tüzérségi ütegeket csak leszállás után a harcoló egységek segítésére használják.
Rendelkezik egy erőtér generátorral is. Ehhez előbb ki kell lőni négy szondát, melyek összeköttetésben vannak a leszálló egységgel. Amikor az összekötetés stabil, létrehozzák az erőteret. Az erőtéren keresztül nem tud semmi ki, sem bemenni. Az élőlényeket, mik hozzá érnek, azokat megöli.

ERKAMÉDER
A Conestoga kisebb változata. Mivel a Conestogák szállító képessége nincs kiaknázva, ezért hozták létre ezeket a kisebb hajókat. A Conestoga optimálisan 90 embert képes szállítani és az ellátmányukat, de általában csak egy tengerészgyalogos osztag és kiszolgáló személyzet található egy Conestogán. Ami valljuk be nem olyan gazdaságos. Bár igaz a Conestogák szerepe is meg változott, az Erkaméderek viszont átvették a Conestogák régi szerepét. Elsőd leges funkciójuk, a tengerészgyalogos szakaszok szállítása. Csupán 20 embert képes szállítani. (+ 5 hiperállom kapszula még beszerelhető, de így kevesebb ellátmány szállítható)
A méret csökkenés miatt kevesebb járművet tud szállítani. Csak két repülő jármű fér el benne, és csak egy dokkja van. 3 földi járművet tud szállítani.
Fegyverzetének erőssége, 0.45-e a Conestogáénak.. Űrben használható rakétái nincsenek, és csak két orbitális bombázásra szolgáló robbanótöltetet tud szállítani.
Régebben viszonylag könnyen beszerezhető volt cégeknek és gazdagabb embereknek, de mára már megszigorították a beszerzésének módszerét. Hisz jó pár kalóz támadás során ez a hajótípus volt a kalózhajó. Minden nem CMC Erkaméderen kötelező egy nagy hatótávolságú strapabíró adóvevőt tartani, (ez a WY Conestogáira is vonatkozik) és havonta helyezet jelentés küldeni. (továbbá titokban van a hajón más helyzet jelentő készülék is)

Ez az egyetlen harci űrhajó mihez kisebb cégek hozzá juthatnak. Viszont néhány régebbi típus a feketepiacon is feltűnt. Az ilyenek kézre kerítéséért, a CMC az eredeti árának tripláját is megadja.
Hajó személyzete: 1 navigátor, 1 gépész.
Ára: 750 000$
Forgalomban nem kaphatók orbitális bombák.

M-1000 TSAPC TRANS-ATMOSPHERIC PERSONNEL CARRIER

A TSAPC projektcsapat, akik megkísérelték keresztezni az APC-t egy UD4-el. Több dolgot tud elviselni a felszínen, de számos radikális változtatás figyelhető meg rajta. Aerodinamikus felépítésű. 15.4m hosszú és 2.5m magas. Fegyverzetben számos változtatás történt. A lövegtornyot elvetették ezzel súlyt spóroltak meg.

Amikor készülnek a repülésre, a reaktormotorok beindulnak, a gép oldalából, és a tetjéről ki hajolnak stabilizátorszárnyak. Ezeket szárnyakat segédrakétákkal irányítják, amiket azért szereltek be hogy stabilitásnak segítsenek. Kevés stabilitást szükséges a légkörben. Ha a VTOL motorok nincsenek bekapcsolva, akkor a TSAPC leesne mint egy szikla. Ahogy felszáll, a kerekei kissé behajlanak és a motorok felsikítanak.
Az űrben a TSAPC lassú és ügyetlen. Ez nem azt jelentenie, hogy a TSAPC alsóbbrendű. A M-1000-nek nagyon erőteljes tűzereje van. Háromcsövű öntött részecske lövegtorony az orron, ez erőteljesebb, mint bármilyen másik elsődleges fegyver. Ez még mindig nem veri az UD-4 tűzerejét, vagy a szabványos APC nehéz részecskeágyúját, de a pontossága példátlan.

Az M-1000 szintén gyors a földön. Bár fegyverzete nem olyan erős mint egy APC-jé, hisz nincs lövegtorony. De sokkal jobban tud manőverezni.

Bár ügyetlenebb és lassabb, mint egy leszálló hajó. És gyengébb mint egy APC, mégis van rá igénye a csapásmérő erőknek. Míg a katonák a Cheyenne-re várnának, hogy az felszedje őket, addig a TSAPC-vel feltudnak szállni. Akár 30 katona is bele zsúfolható.
Az M-1000 még mindig nagy ritkaságszámban megy.

SV 90-es Reliant szállítóhajó
A Reliant egy olyan roppant elterjedt jármű. Olyan régóta használják, hogy nem tudni már melyik cég tervezte. Magánszemélyek, és vállalatok használják. És a gyarmatügyi flotta sem kivétel ez alól. A rakománytér cserélhető, ez teszi vonzóvá mindenki számára.
A hatalmas Arrow Ion Phulse hajtómű gyorssá teszi a Reliantot. Lehet rá szerelni fegyvereket, több ilyen Reliant szolgál a Tengerészgyalogságnál és emellett, ha nagy sereget kell szállítani az SV-90-esek ott vannak a Conestogák mellett /400 embert tud szállítani./ És nagy előnye az is hogy ha űrharcra kerül sor akkor leválasztja a rakteret, és így növeli a manőverező képességét. Emellett olcsóbb, mint a Conestoga, így nem csoda hogy mostani helyzetben a CMC egy egész flottát tart fent ezekből a hajókból. És emellett olyan hadműveletekre is alkalmas, ahol a Conestoga képességei nem alkalmasak a feladat megoldására. A legénysége három navigátor, két mérnők, és 8 ember. Ennyi fér el a hajótérben. Míg a raktérben 400-at tud szállítani.

N-1 BOUGAINVILLE osztály támadó szállítóhajó
Ezt a hajótípust a Conestogák utódjaként fejlesztették ki. Kisebb, és gyorsabb, mint a Conestoga. Hála a két Westigland A-59-es reaktornak, és a négy Continental Electric AS-4B/AV5 -es mágneses turbinának mint kiegészítő hajtóművek. A hajó új csillagközi hajtóművet is kapott, és ezzel gyorsabb, mint a Conestoga. A burkolata kerámia-műanyag. Az elődjéhez hasonlóan ellátták antiradar anyaggal és lopakodó üzemmódban képes lezárni a hajtóműveket, hogy elfedjék az infrajeleiket.
Ez a hajó kisebb a Conestogánál. Csupán két rakodóöble van a négy helyet. De képes elindítani egy M-1000-es TSAPC-t, de képes Snakefightert, vagy Cheyenneket is szállítani.64 embert képes szállítani teljes ellátás mellet, de ha nincs ilyen, akkor simán el tud szállítani 4000 katonát is. A Conestogához hasonlóan automatizálták. Képes ugyanúgy űrcsatát vívni, ha a legénység alszik, vagy halott. A hadtestparancsnok ugyanúgy felülbírálhatja a számítógép minden döntését.
A legnagyobb változás az elődjéhez képest a felszínre való leszállás jelenti. Húsz perc alatt képes egy sík területre leszállni, és tizenöt perc amíg felszáll. Képes egy rakodórámpán közvetlenül csapatokat, és járműveket jutatni a bolygó felszínére leszállás után.
De míg a Conestoga kezdetben csapatszállító volt, ez a hajó már hadihajónak is számít. Több fegyvert szállít, mint a testvérhajója, és jobban páncélozott. 12 XIM 28A rakéta biztosítja, három 800 megavoltos részecske ágyú van a hajótestbe építve, emelet hat 30 milliméteres railgun, és 9 infravörös lézerlöveg torony, és persze 80 orbitális akna, és 40 csali.
Vészhelyzetben 4 EEV, és 30 mentőkabin menti ki a legénységet. A hajón egy navigátor, és két mérnök alkotja az alaplegénységet.



Civil űrjárművek

DOLOMITE CLASS CARGO HAULER

Vágy hosszú utakra szállítandó rakományok a Dolomiterrel végződtek. Képes magában rakományt szállítani, vagy maga után vontatni egy rakománymodult. Közvetlenül nem tud rákapcsolódni a rakomány modulra, de vontatókábellel maga után tudja húzni. Mindazonáltal robosztus tervű M osztály biztosítja a jövőjét. A hajótípus sorsa ködös…
Pratt Mark II Ion Drive által meghajtott teherhajó rendkívül gyors és manőverezhető. A CMC támogatja ezt a hajótípust, fegyverek és ellátmány szállítására, hisz lépést tud tartani a nagy űrhajókkal, pl. a Conestogákkal. Nem engedik meg hogy Dolomite-ket fegyverrel szereljenek fel, de a CMC és néhány cég gyengébb védelmi fegyvereket felszerel rájuk.
Ezt a hajótípust áruk vagy emberek szállítására használják. Kis módosítással akár 500 embert is képes elszállítani. (azaz 500 hiperálom kapszulát szerelnek bele)
Az alap legénysége 3 fő.
Ára: 150 000$

TF-ALPHA-1 CARGO-CRAWLER
TF-Alphas széles körben használt rövidtávú teherhajó. Több mint százéves a hajó típus, a tervek azóta nem sokban változtak. Az időfolyamán jó pár gúnynevet kapott, mint pl. a bogár. Ezt a gúnynevet a 20. századi Volkswagen személygépkocsi után kapta.

Az alap terv szerint csak egy rakomány modult vihet. A hajó bemutatása idejéig így is volt. Egy olcsó módosítás után már több modul is csatlakoztatható hozzá. Egy modul hozzá csatlakoztatása fél perc.
A Cargo-Crawlert száz éve gyártják, kormányok és cégek egyaránt használják. A terveket gyakran módosítják, de szerelőszalag mellet nem módosítják mióta gyártják. Az aktuális megható az McKinnley Ion meghajtó. A TF-ALPHA lassú de bölcsen használja az üzemanyagát, légkörben is könnyen használható.

Általában háromfős konvojokban használják őket, a csillagközi utazásokhoz. Akár 500 hiperálomkapszulát is tud szállítani. (azaz 500 embert) Akár egy ember is elég az elirányításához.

Gyenge önvédelmi fegyverekkel felszerelhető.
Ára: 230 000$

M osztályú teherhajó
Az M osztályú teherhajó a legjobb alternatíva a mai kaotikus világban. A legtöbb gyár az idegenek martaléka lett, míg másokat a hadsereg katonai gyártásra alakította át. Addig a többi újabb fajta teherhajó meg fizethetetlen. Hát persze hogy az emberek az olcsóbb, és régebbi megoldásokhoz fordulnak.
Ilyen az M osztályú vontatóhajó 243,8 méter, szélessége 164,6 méter, magassága 72,05 méter. 63.000 metrikus tonna tömegű. Ideális szállítóhajó bárkinek, aki el akar jutni a galaxis más részeibe egy jobb élet reményében. Három mesterséges atmoszférájú fedélzete van, és négy rakodóöble. Emellett szinte bármit képes elvontatni az űrben. A többi helyet a fúziós reaktor foglalja el. Egy kitolható állvány kapcsolja a vontatandó tárgyhoz a hajót.
A hajó képes leszállni a bolygók felszínén, és a burkolata túléli a légkörbe való belépést is. A hajón található egy 2.1 terrabyte-os fedélzeti számítógép, amely irányítja a navigációs rendszereket, amíg az utasok mélyálomban vannak.
Az antennái képesek a bolygóközi kommunikációra, és persze a UHF/VHF/HF rádió/videó kapcsolatra a felszínen lévő emberekkel. Az érzékelői között van két 2 méteres lencsenyílású teleszkóp, melyek képesek optikai, spektográfiai és infravörös felbontásra; egy gáz-kromatográf; centimetrikus navigációs és leszálló radar; egy szintetikus lencsenyílású felszíntérképező rendszer és egy tömegszámláló a fénysebességen túli navigációhoz. Ezek elől találhatók.
A kicsikét egy Laretel WF-15 2.8 terawattos fúziós reaktor hajtja meg. A csillagközi utazásnál a Weyland-Yutani által kifejlesztett T7A NLS tachyon-rendszer viszi előre az űrhajót. Két Rolls-Royce N66 Cyclone sugárhajtómű hajtja meg fénysebesség alatt.
Gondoltak a rajta utazók kényelmére is. A hajó „A” szintjén találhatóak a legénységi szállások, az ebédlő, a hiperálomkapszulák, és a fedélzeti számítógép terminálja. Emelet található még itt egy műtő is egy robotdoktorral, ami képes bármilyen nem súlyos betegséget vagy sérülést kezelni. A központi gépterem a „B” szinten található, a gépteremhez kapcsolódik több karbantartó helyiség, és szerviz alagút. A C szinten pedig a raktárok, és a garázsok, amikben járművek, és gépek vannak. Emellett tudományos megfigyelő állások, és a hajó leszálló talpait rejtő kamrák.
Vészhelyzet esetén az arra jogosult személy felrobbanthatja a hajót a reaktor hűtőrendszerének túlterhelésével. A legénységnek ilyenkor tíz perce van, arra hogy elhagyja a hajót, és a mentőhajóhoz siessen.
A teherhajót hét fős legénység irányítja. Parancsnok, másodtiszt, fedélzetmester, navigációs tiszt, tudományos tiszt, főgépész és segédgépész. Hét hibernációs kamra van ezért beépítve. De azért még be lehet építeni többet is. A hajó életfenntartó rendszerei maximálisan 30 embert képesek eltartani rakomány nélkül.
Békés teherszállításra tervezték. Ezért a hajón fegyverként csak három lángszóró található alapfelszerelésként, és persze a legénység saját fegyverei, ha vannak.
Ez a hajó jól ellátja a feladatát, és időtálló ezekben a zűrzavaros időkben.

Zajer Comm Technic szállítóhajó
A ZCT megépített egy kicsi teherhajót hogy gyorsan tudjon bázisai között az árut mozgatni. Ezért készítette el a cég a legújabb teherhajóját, amit rövidítve ZCTV-nek neveznek.
A hajót három Wágner típusú hajtómű hajtja, és a térhajtóműve pedig Romberg-Rockwell Cygnus 5 tachyon típusú. Emellett a szerkezeti elemek tervezésébe a CMC vadászgép fejlesztései is hatottak. A végeredmény egy gyors, és jól manőverezhető teherhajó lett, amit a cég nem ad el külsősöknek, hanem inkább megbízásokat teljesít a számukra. A cég a hajó tervrajzait hétpecsétes titokként őrzi.
Bár van egy hátránya. Nem szállíthat járműveket, hanem ellátmányt szállít a gyarmatok között. A meghajtók nagy helyet foglalnak el ezért csak három ember tud benne utazni ébren. De teljes rakomány mellett harminc embernek jut hely hiperálomkapszulákban. De egy verzióját utasszállító hajónak is használják, ez a módosításoknak hála képes akár kétszáz utast is szállítani. A fedélzeten található egy Vészhelyzeti Mentőkomp is.

Civil hajók szabályzat:
Az univerzumban lévő emberek használhatnak saját hajókat, amiket módosítanak a CMC, vagy a túlélés szabályai szerint. CMC a hajóknál figyeli, hogy nincs e rajtuk fegyverzet, vagy csak minimális, és az is önvédelemre. Emelet átvizsgálják őket, hogy nincsenek e rajtuk rejtett csempészrekeszek, vagy rejtett fegyverek.

Minden hajó be van jegyezve a CMC-inél, mint civil jármű, de néhány dörzsöltebb kódtörő megváltoztathatja ezt. Mert ugyanis a legtöbb civil űrhajó csempészetre, és zsoldoscsapatok szállítására alkalmazzák. És megfizethetetlenek.

Csakis használt hajókat lehet vásárolni a cégek lerakataiból olcsón, vagy új hajókat bérbe adják az alkalmazottaknak. Bármilyen hajót használhatnak a civilek amelyek ezen a listán találhatók.

DOLOMITE CLASS CARGO HAULER
TF-ALPHA-1 CARGO-CRAWLER
M osztályú teherhajó
Zajer Comm Technic szállítóhajó

De ezen kivül nagyon sok tipusú hajót lehet használni a civileknek legálisan. De vannak olyan hajók is melyekhez nagyon sok vesztegetés, pénz, és jó kapcsolatok árán lehet hozzájutni.

DUTTON Járőrhajó
ERKAMÉDER csatahajó /Lehet legális ha van rajta egy hosszútávú jeladó/

Speciális szabályzat: A használt hajók olcsóak, de nem véletlenül használtak. Vannak olyanok, amelyeken csak pár burkolati hiba van, de olyanok is amelyeket csak az imádság tart össze.

Ezeket mindig ki kell játszani. Emelet semmilyen körülmények között nem jutathatnak civilek a következő hajókhoz.

CONESTOGA
Z-1-es RAZZIA /Lehetetlen hozzájutni a szó legszorosabb értelmében./
N-1 BOUGAINVILLE osztály támadó szállítóhajó
AD-17-es Puma vadászgép
HA-117 STINGRAY HARCI ELFOGÓ VADÁSZGÉP

Ezeket csakis a CMC karakterei használhatják, és ők is ellenőrzötten...

Emelett civilek nem használhatnak yautha hajókat sem. Nem is tudnak róluk, és nem is tudnák őket megszerezni.

A Civilek egyszerű hajókat kitalálhatnak maguknak, de persze illeszkedjenek az AvP világába.

Mentő egységek

Lockmart Starcub könnyű sikló
Ezeket a hajókat általában bolygóközi közlekedésre, és az M osztályú teherhajókon használják mint mentőhajó. A súlya 48 metrikus tonna. A hajó maga egy kabinból, és egy raktérből áll. A tartó elemei kerámiából, és a burkolata pedig kompozitból készült. Leszálláskor három leszállótalp tartja meg a hajót. Három ember alkotja a legénységét: egy pilóta, egy másodpilóta, és egy tudományos tiszt, de több ülést is be lehet szerelni.
Ha esetleg a vadűrben van rá szükség, akkor két hiperálomkapszula áll a rendelkezésükre. A hajó egy feltöltéssel 13 parszeknyi távolságot tud megtenni. De ha a hajó eltéved akkor a hajó számítógépe minden energiát elvon a főbb rendszerektől hogy életben tartsa a lehibernált legénységet. Ilyenkor a hajó általában sodródik.

Mentőkapszula
A mentőkapszula nem űrhajó, ez egy irányított meteor. 1-10 embert képes befogadni (mérettől függ), és olcsóbb, mint az EEV. Mivel erre nem kell számítógépet szerelni, és nem kell automizálni. A bolygók közelében engedik ki, és a bolygó gravitációja gyorsan magához szippantja. Ilyenkor beindulnak a fékezőrakéták, és tetején megjelenik egy ejtőernyő, hogy csökkentse a zuhanás sebességét.
De a levegőben könnyű célpontot nyújt. Rátüzelni egyenértékű a vadkacsavadászattal. Amikor lezuhan akkor a burkolata megvédi a túlélőket a zuhanás erejétől. Van benne egy túlélő felszerelés és emellett egy kommunikációs eszköz is.

EEV /Vészhelyzeti Mentőkomp/

Az EEv egy olyan mentőjármű ami maximálisan 16 embert tud szállítani.Az anyahajóhoz három titániumpecek kapcsolja. A hátsó részt közvetlenül a hajó vészkijárataira kapcsolják. A jármű burkolata kerámiából, és egy szénötvözetből készült. Ez az anyag ellenáll a légköri hatásoknak.

Ha a hajó a vad űrben szenved a balesetet, akkor a legénység az EEV-ben hiperálomban van, mig a fedélzeti számítógép a legközelebbi ismert, és lakott világ felé veszi az irányt. Közben pedig vészjeleket küld. Ha a katasztrófa akkor történik amikor az utasok hiperálomban vannak akkor a számítógép a hiperálomkapszulákat automatikusan a kompra viszi.

Az indítási procedura öt másodpercig tart, és ha eléri a zérót akkor a komp reteszei szétkapcsolnak, és a leválik a hajó testéről. Amint az EEV elég távol kerül a hajótól akkor elkezdi a jeleket küldeni. És lekéri a navigációs adatokat a legközelebbi lakott bolygóról.

Az EEV programja szerint biztonságba kell juttatni a fedélzetén lévő embereket. A rajta lévő bioscannerek figyelik a rajta lévő utasokat. Ha mentőhajóval találkoznak, akkor a számítógép azonnal felébreszti az utasokat. De ha nem, akkor folytatja tovább az utazást. A bolygókon automatikusan az űrkikötőkben szállnak le. De ha nem, akkor megpróbál vízen, vagy más sík területen leszállni. Az EEV számítógépe ekkor felébreszti a túlélőket. Ha várni kell a mentőcsapatra akkor egy hónapra elegendő készlet segíti a túlélést.
Az EEV megbízható, és rugalmas eszköz. De vannak balesetek. Néha az EEV felkenődik egy asztreoidára, vagy kalózok áldozata lesz /eladják a kriokapszulákat/. Vagy az utazás túl sokáig tart, és a számítógép egyszerűen lemerül, és az emberek a fedélzeten meghalnak.
De ez az egyetlen lehetőség néha, hogy túléljenek egy katasztrófát.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
 
Űrjárművek
Vissza az elejére 
1 / 1 oldal

Permissions in this forum:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
 :: Általános :: Adatbázis :: Az emberi fajról-
Ugrás:  
Free forum | © phpBB | Free forum support | Kapcsolat | Report an abuse | Create a free blog
mobil avptrinity